Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

ΤΟΝ ΓΙΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΛΕΝΕ ΑΣΗΜΑΚΗ


            Τον γιο μου τον λένε Ασημάκη και όπως τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας του, λατρεύει το ποδόσφαιρο. Να φανταστείτε ότι γύρω – γύρω οι τοίχοι του δωματίου του είναι καλυμμένοι με τις αφίσες των Λιονέλ Μέσι, του Ντίνο Τζοφ και όλων των ποδοσφαιριστών της τοπικής μας ομάδας.  
            Κάθε Κυριακή επιμένει να τον παίρνω μαζί μου στο γήπεδο. Στην αρχή δεν τον έπαιρνα γιατί η κερκίδα μαζεύει όλου του κόσμου τους προφέσορες της αθυροστομίας. Όμως μετά από «ώριμη» σκέψη, άλλαξα γνώμη, γιατί όπως και να το κάνουμε αυτό είναι το επίπεδο της κοινωνίας που ζούμε και τα παιδιά πρέπει να τη γνωρίζουν και να μαθαίνουν να ξεχωρίζουν το καλό από το κακό και το σωστό από το λάθος, κάτω από την σωστή καθοδήγηση των γονιών.
            Τις προάλλες είχαμε μεγάλη γκρίνια στο σπίτι, με αφορμή εκείνον τον περίεργο σεισμό που ταρακούνησε την πόλη μας και έγινε αιτία να αναβληθεί ο αγώνας της αγαπημένης του ομάδας. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Ασημάκης μου, άρχισε να με βομβαρδίζει με εκείνες τις άδολες και αυθόρμητες ερωτήσεις που με φέρνουν μερικές φορές σε δύσκολή θέση και μου δημιουργούν εκνευρισμό:
«Μπαμπά γιατί αναβλήθηκε ο αγώνας»; «Επειδή έγινε σεισμός παιδί μου». «Και όταν γίνεται σεισμός οι ποδοσφαιριστές δεν μπορούν να κοντρολάρουν την μπάλα»; «Όχι βέβαια, αλλά γιατί υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσει κανένα σκέπαστρο του γηπέδου ή να ποδοπατηθούν οι φίλαθλοι από τον πιθανό πανικό που θα επικρατήσει κατά την εκκένωση του γηπέδου».
Και συνέχισε με τον ίδιο ρυθμό:
«Μπαμπά, άκουσα στο ραδιόφωνο πως η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από πλευράς σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη παγκοσμίως, αλλά καμία μέριμνα δεν υπάρχει από το κράτος για να ενημερωθεί ο λαός και να εκπαιδευτεί με δοκιμές των σχεδίων που υπάρχουν. Είναι αλήθεια αυτό; « Όχι παιδί μου μην ανησυχείς από ανυπόστατες και ανακριβείς ανακοινώσεις. Βεβαίως και υπάρχει μέριμνα. Δεν σας έχουν πει στο σχολείο να τρυπώνετε κάτω από τα θρανία όταν γίνεται σεισμός; Τι άλλο θέλεις να κάνει η καημένη η πολιτεία; Κάνει ότι μπορεί. Μην γίνεσαι υπερβολικός και γκρινιάρης επειδή αναβλήθηκε ένας αγώνας»!  
«Μπαμπά και σήμερα που θα γίνει αγώνας στο ίδιο γήπεδό, όλα είναι εντάξει και δεν υπάρχει πρόβλημα»; «Βεβαίως παιδί μου, είμαι σίγουρος πως πήγε επιτροπή στο γήπεδο, επιθεώρησε τις εγκαταστάσεις και τα βρήκε όλα εντάξει. Πέσανε φαρδιά πλατιά και υπογραφές»!
«Μπαμπά εγώ σήμερα δεν θα έρθω στο γήπεδό να πας μόνος σου»! «Γιατί παιδί μου»; «Γιατί διάβασα στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας ότι για να γίνει με ασφάλεια ένα παιχνίδι θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο εκκενώσεως που θα προβλέπει μεταξύ των άλλων»:
α. Τον τρόπο εκκένωσης του γηπέδου.
β. Οι θεατές να οδηγηθούν με ασφαλή τρόπο στις εξόδους, είτε προς τον αγωνιστικό χώρο είτε προς περιοχή εκτός του γηπέδου, προς αποφυγή ατυχημάτων.
γ. Οι φροντιστές ασφαλείας με την έναρξη της διαδικασίας να ανοίξουν διάπλατα τις θύρες.
δ. Καθ’ όλη την διάρκεια των αγώνων οι φροντιστές ασφαλείας θα πρέπει να βεβαιώνουν ότι όλα τα δημόσια περάσματα, οι διάδρομοι, οι σκάλες, οι πόρτες, οι θύρες εξόδου κτλ είναι ελεύθερες από κάθε εμπόδιο που θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην ελεύθερη ροή των θεατών κατά την διάρκεια ενός επεισοδίου που απαιτεί εκκένωση του γηπέδου.
ε. Πρώτα εκκενώνονται οι θέσεις των θεατών με ειδικές ανάγκες, εν συνεχεία οι πλησιέστερες προς τις εξόδους θέσεις και ακολουθούν οι θεατές που βρίσκονται στα υπόλοιπα τμήματα των κερκίδων.
στ. Στην περίπτωση γενικής εκκένωσης μιας κερκίδας ή ολόκληρου του γηπέδου ένα προκαθορισμένο μήνυμα από την ομάδα εκτάκτου ανάγκης θα μεταδίδεται από το σύστημα ανακοινώσεων για το κοινό: «ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ………………., ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΙΣ ΘΥΡΕΣ ΕΞΟΔΟΥ». Τότε οι θύρες θα έχουν αυτόματα απελευθερωθεί από τον ελεγκτή των θυρών εξόδου ο οποίος βρίσκεται στο δωμάτιο ελέγχου του γηπέδου. Οι φροντιστές ασφαλείας των θυρών εξόδου θα μετακινήσουν αμέσως τις προστατευτικές μπάρες και θα ανοίξουν πλήρως τις θύρες.
ζ. Δοκιμαστική λειτουργία του Σχεδίου Εκκένωσης πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο. Δοκιμαστική εκκένωση του γηπέδου μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε στη λήξη ενός προγραμματισμένου αγώνα, αφού έχουν ενημερωθεί οι θεατές πριν την προσέλευσή τους στο γήπεδο, είτε σε ανεξάρτητη ημερομηνία με την παρουσία εθελοντών για τις ανάγκες της άσκησης.
«Γιε μου είμαι σίγουρος πως κάποια σχετική επίσημη ανακοίνωση θα έχει γίνει για την ύπαρξη σχεδίου εκκενώσεως του γηπέδου, για τον πρόσφατο έλεγχο και τη δοκιμή της εφαρμογής του και πως έχει επίσης ολοκληρωθεί ο έλεγχος για την στατική επάρκεια των κερκίδων και των σκεπάστρων τους. Είμαι σίγουρος εν τέλει, πως κάποιος αρμόδιος θα έχει πάρει την ευθύνη να ανακοινώσει πως δεν υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας των φιλάθλων»!
«Ok daddy cool, καλή σου διασκέδαση»!  
Τον γιο μου τον λένε Ασημάκη…
Γιάννης Β. Δεβελέγκας





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου